3 Temmuz 2017 Pazartesi

Ev Düzenlere Öneriler

Evimi kurarken çok düşündüm, çok araştırdım, herşeyin en kullanışlısını ama göze de güzel görünenini alayım dedim. Güzel görünüyor mu evet, hem de çok.Ama istediğim kadar kullanışlı olmamış. Ve ben olmadığını o evin içinde yaşadıkça anlamaya başladım...

Eğer bir şekilde bu yazıyı bulmuşsan ve ev düzüyorsan önerilerime kulak ver isterim:)

* Beyazı ve açık tonları çok seviyorsun biliyorum, ben de seviyorum. Koltuklarımı açık renkli alayım kirlendikçe silerim dedim.
Yapma... Koltuklarını ve özellikle de halılarını mümkünse leke tutmayan ve çok açık olmayan renklerden seçmeye çalış.

* Aman salon koltuklarım açılmayıversin, yatacak olan misafir odasında uyur dedim.
Yapma.. Bazen herkesten çok senin ihtiyacın oluyor o oturma odasındaki koltukları açıp üstüne uzanmaya...

* Ya konsolu boşver tv sehpası alalım dedim. Düşünmedim konsolu tv sehpası olarak kullanmayı... Sen bir düşün, çünkü o konsol neler neler saklıyor içinde.

* Yemek masası, orta sehpa ve tv ünitesini takım aldım, bilinen bir markadan ama sadece katalogdan bakarak. Ve geldiklerinde büyük bir hüsrana uğradım.
Yapma, sen sakın elini sürmeden söyle bi masanın etrafında dolaşmadan alma..

* Yatak odasının dolabını sürgülü ve büyük boy aldım.
Yapma. Mümkünse dolabın ikiye ayrılabilsin. İnan bana yerleştirmen çok daha rahat olacak.

* Yere serdiğin halılarını en iyisinden almak istiyorsun biliyorum. Yapma..
Uygununu bul öyle al, çünkü üzerine dökülmeyen yemek içecek kalmıyor ve inan bana yıkamak çok zor. Yıkatmayla da tüm lekeler çıkmıyor.

* Mümkünse çarşafların, havluların için ayrı bir dolap yap. Hem senin hem de evine gelenlerin ulaşabileceği bir yerde olsun.

* Mutfağına halı yerine büyük boy kilim alabilirsin. Kirlendikçe at makineye yıka ohh mis gibi.

* Evini ev gibi gösteren tiril tiril yapan şey perdeler unutma.. Kaliteli bir perde evini çok şık gösterecek. Ama mümkünse özellikle oturma odanda çok renkli perdeler seçme. Ben hem tülü hem fonları düz keten kumaş seçtim ve bir dakika pişmanlık duymadım.

* Evinde fazla eşya kullanma, dekoratif objeleri seviyorsan da kararında sev, incik cincik eşya doldurulan evler içinde yaşayanı boğar..

* Eğer evliysen o evde seninle birlikte bir de eşin yaşayacak unutma. Yani sen fuşyayı çok seviyor olabilirsin ama genelde erkeklerin pek tercih ettiği bir renk değildir. İkinizin ortak zevklerine göre döşeyin. En azından evini barbie bebek evi gibi pespembe yapmadan önce bir kaç kere düşün.

* Unutma her şeyin bir modası var ve evet evlerdeki o minnoş pembeler, yeşiller de sıkacak bir süre sonra. Kendini English Home' da Madame Coco'da sırada bekliyorken gördüğünde bir düşün aldığın şeyi gerçekten ne kadar kullanacaksın. 

* Mutfağında gerçekten kullanacağın kadar tabak çanağın olsun, hiç birşeyini aman bu misafir için diye saklama. Evine kim geliyorsa senin pişirdiğin tencereden yemek yer merak etme. 

* Eğer sırçadan bir köşkte yaşamıyorsan yaldızlı bardak ve karaf takımına ihtiyacın olmayacak inan bana. Bardak bu düşer kırılır. Bardak takımlarına deli paralar verme..

* Önemli olan o evde kullandığın eşyaların en iyisi olması önemli değil unutma. O evi ev yapan içindeki huzur ve mutluluk. Sen evini ne kadar gülümsemeyle doldurursan o evin o kadar pozitif enerjisi olur ve kapıdan her giren bu enerjiyi fark eder. Yani demem o ki bu önerilerime kulak ver ama yine de seni sen yapan hiç birşeyden vazgeçme :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder